I. Dane Administratora Danych Osobowych
Uprzejmie informujemy, że administratorem Pana/Pani danych osobowych jest
PANORAMIC-OSCAR A.D.W.E.K.BIELSCY,
11-700 MRĄGOWO,ul. JASZCZURCZA GÓRA 16/18/20 posługujący się numerem NIP
7421003330 zwany dalej „Administratorem”. Kontakt z Administratorem w sprawie
ochrony danych osobowych jest możliwy pod adresem e-
mail: recepcja.panoramic@home.pl
II. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
Aby świadczyć Państwu usługi zgodnie z zakresem naszej działalności,
Administrator przetwarza Pana/Pani dane osobowe w różnych celach, jednak
zawsze zgodnie z prawem. Poniżej znajdzie Pan/Pani wyszczególnione cele
przetwarzania danych osobowych wraz z podstawami prawnymi.
W celu dokonania rezerwacji przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
imię i nazwisko,
adres email,
numer telefonu,
nr karty płatniczej,
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli przetwarzanie jest niezbędne do
wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia
działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
W celu meldunku w hotelu przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
imię i nazwisko,
numer dowodu osobistego /lub numer paszportu,
adres zamieszkania
nr rejestracyjny pojazdu,
nr telefonu,
adres e-mail
nr karty płatniczej,
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli przetwarzanie jest niezbędne do
wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia
działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
W celu wystawienia rachunku/faktury VAT za usługę przetwarzamy takie dane
osobowe, jak:
imię i nazwisko / nazwa firmy,
adres zamieszkania / adres firmy,
NIP,
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli przetwarzanie jest niezbędne do
wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
W celach marketingowych przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
imię i nazwisko / nazwa firmy,
nr telefonu,
adres email,
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli osoba, której dane dotyczą wyraziła
zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie
określonych celów;
W celu realizacji usługi newsletter przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
adres email,
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli osoba, której dane dotyczą wyraziła
zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie
określonych celów;
W celu wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków wynikających z
przepisów prawa podatkowego, takich jak np. przechowywanie dokumentacji
księgowej przez 5 lat, przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
imię i nazwisko,
firma,
adres zamieszkania lub adres siedziby,
NIP,
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do
wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych z obowiązków
wynikających z prawa;
W celu tworzenia rejestrów i ewidencji związanych z RODO, w tym np. rejestru
klientów, którzy zgłosili sprzeciw zgodnie z RODO, przetwarzamy takie dane
osobowe, jak:
imię,
adres e-mail,
ponieważ po pierwsze, przepisy RODO nakładają na nas określone obowiązki
dokumentacyjne dla wykazania zgodności i rozliczalności, po drugie, jeżeli zgłosi
Pan/Pani np. sprzeciw wobec przetwarzania Pana/Pani danych osobowych do
celów marketingowych, musimy wiedzieć, wobec kogo nie stosować marketingu
bezpośredniego, ponieważ sobie tego nie życzy.
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest po pierwsze, art. 6 ust. 1 lit. c
RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest
konieczne do wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych z
obowiązków wynikających z prawa; po drugie, art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala
przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych
Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku
interesem Spółki jest posiadanie wiedzy na temat osób, które realizują swoje
uprawnienia wynikające z RODO);
W celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami przetwarzamy takie
dane osobowe, jak:
imię i nazwisko (jeżeli nazwisko zostało podane) lub ewentualnie fir,
adres zamieszkania (jeżeli został podany),
numer PESEL lub numer NIP (jeżeli został podany),
adres e-mail,
IP,
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który
pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych
Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku
interesem Spółki jest posiadanie danych osobowych, które pozwolą ustalić,
dochodzić lub bronić się przed roszczeniami, w tym klientów i osób trzecich);
W celu archiwalnym i dowodowym przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
imię i nazwisko (jeżeli zostało podane),
adres e-mail,
na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów
o znaczeniu prawnym. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6
ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem
Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w
tym przypadku interesem Spółki jest posiadanie danych osobowych, które
pozwolą dowieść pewnych faktów związanych z realizacją usług, np. gdy jakiś
organ państwowy tego zażąda);
III. Cookies
1. Administrator na swojej stronie internetowej, podobnie jak inne podmioty,
wykorzystuje tzw. cookies, czyli krótkie informacje tekstowe, zapisywane na
komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu użytkownika. Mogą być
one odczytywane przez nasz system, a także przez systemy należące do innych
podmiotów, z których usług korzystamy (np. Facebooka, Google’a).
2. Cookies spełniają bardzo wiele funkcji na stronie internetowej, najczęściej
przydatnych, które postaramy się opisać poniżej (jeżeli informacje są
niewystarczające, prosimy o kontakt):
zapewnianie bezpieczeństwa — pliki cookies są wykorzystywane w celu
uwierzytelniania użytkowników oraz zapobiegania nieupoważnionemu korzystaniu
z panelu klienta. Służą zatem do ochrony danych osobowych użytkownika przed
dostępem osób nieupoważnionych;
wpływ na procesy i wydajność korzystania ze strony internetowej pliki cookies
są wykorzystywane do tego, aby witryna sprawnie działała i aby można było
korzystać z funkcji na niej dostępnych, co jest możliwe między innymi dzięki
zapamiętywaniu ustawień pomiędzy kolejnymi odwiedzinami na stronie. Dzięki
nim można zatem sprawnie poruszać się na stronie internetowej i poszczególnych
podstronach;
stan sesji w plikach cookies często są zapisywane informacje o tym, jak
odwiedzający korzystają ze strony internetowej, np. które podstrony najczęściej
wyświetlają. Umożliwiają również identyfikację błędów wyświetlanych na
niektórych podstronach. Pliki cookies służące do zapisywania tzw. „stanu sesji”
pomagają zatem ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron;
utrzymanie stanu sesji jeżeli klient loguje się do swojego panelu, to pliki
cookies umożliwiają podtrzymanie sesji. Oznacza to, że po przejściu na inną
podstronę nie trzeba każdorazowo podawać ponownie loginu i hasła, co sprzyja
komfortowi korzystania ze strony internetowej;
tworzenie statystyk pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby
przeanalizować, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej (jak
wielu otwiera stronę internetową, jak długo na niej pozostają, które treści
wzbudzają największe zainteresowanie etc.). Dzięki temu można stale ulepszać
stronę internetową i dostosowywać jej działanie do preferencji użytkowników. W
celu śledzenia aktywności i tworzenia statystyk wykorzystujemy narzędzia
Google’a, takie jak Google Analytics; oprócz raportowania statystyk użytkowania
witryny pikselowy Google Analytics może również służyć, razem z niektórymi
opisanymi powyżej plikami cookies, do pomocy w wyświetlaniu użytkownikowi
bardziej trafnych treści w usługach Google (np. w wyszukiwarce Google) i w całej
sieci;
korzystanie z funkcji społecznościowych — na stronie internetowej posiadamy
tzw. pixel Facebooka, Instagrama oraz Yaou Tube które umożliwiają polubienie
naszego fanpage’a w tych serwisach podczas korzystania z witryny. Jednak, aby
to było możliwe, musimy korzystać z plików cookies dostarczanych przez te
portale.
3. Co ważne, wiele plików cookies ma dla nas charakter zanonimizowany bez
dodatkowych informacji, na ich podstawie nie jesteśmy w stanie zidentyfikować
Pana/Pani tożsamości.
4. Pana/Pani przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie
cookies w Pana/Pani urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o
wyrażenie zgody na użycie cookies. Jeżeli jednak nie życzy Pan/Pani sobie
wykorzystania cookies przy przeglądaniu strony internetowej, można zmienić
ustawienia w przeglądarce internetowej — całkowicie blokować automatyczną
obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu
cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.
5. Szanując autonomię wszystkich osób korzystających ze strony internetowej,
czujemy się jednak w obowiązku uprzedzić, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi
plików cookies może spowodować dość poważne trudności w korzystaniu ze
strony internetowej, np. w postaci konieczności logowania się na każdej
podstronie, dłuższego okresu ładowania się strony, ograniczeń w korzystaniu z
funkcjonalności, ograniczeń w polubieniu strony na Facebooku etc.
IV. Prawo wycofania zgody
1. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, w
każdej chwili może Pan/Pani tę zgodę cofnąć — wedle własnego uznania.
2. Jeżeli chciałby/chciałaby Pan/Pani cofnąć zgodę na przetwarzanie danych
osobowych, to w tym celu wystarczy:
• wysłać maila bezpośrednio do Administratora na adres
email: recepcja.panoramic@home.pl lub adres: PANORAMIC-OSCAR
A.D.W.E.K.BIELSCY. UL. JASZCZURCZA GÓRA 16/18/20 , 11-700 MRĄGOWO- z dopiskiem
„dane osobowe
kliknąć link w wiadomości email, dołączony na końcu wiadomości lub
usunąć zamieszczony komentarz pod artykułem lub
usunąć zamieszczoną opinię o usługach
3. Jeżeli przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych odbywało się na podstawie
zgody, jej cofnięcie nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego
momentu było nielegalne. Innymi słowy, do czasu cofnięcia zgody mamy prawo
przetwarzać Pana/Pani dane osobowe i jej odwołanie nie wpływa na zgodność z
prawem dotychczasowego przetwarzania.
V. Wymóg podania danych osobowych
1. Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne i zależy od Pana/Pani
decyzji. Jednakże w niektórych przypadkach podanie określonych danych
osobowych jest konieczne, aby spełnić Pana/Pani oczekiwania w zakresie
korzystania z usług świadczonych przez Administratora.
2. Aby dokonać rezerwacji, konieczne jest podanie imienia i nazwiska, numeru
telefonu lub/i adresu email bez tego nie jesteśmy w stanie zarezerwować dla
Pana/Pani usługi.
3. Aby mógł/mogła Pan/Pani skorzystać z usług hotelu konieczne jest podanie
imienia i nazwiska, numeru PESEL lub innego dokumentu tożsamości,
obywatelstwa bez tego nie jesteśmy w stanie zrealizować dla Pana/Pani usługi.
4. Aby mógł/mogła Pan/Pani otrzymać fakturę za usługi, konieczne jest podanie
wszystkich danych wymaganych prawem podatkowym, a zatem imienia i
nazwiska lub firmy, adresu zamieszkania lub adresu siedziby, numeru NIP bez
tego nie jesteśmy w stanie prawidłowo wystawić faktury.
5. Aby móc się skontaktować z Panem/Panią telefonicznie w sprawach
związanych z realizacją usługi, konieczne jest podanie numeru telefonu bez tego
nie jesteśmy w stanie nawiązać kontaktu telefonicznego.
6. Aby mógł/mogła Pan/Pani otrzymywać informacje o promocjach na przyszłe
usługi, konieczne jest podanie adresu e-mail bez tego nie jesteśmy w stanie
przesyłać wiadomości marketingowych i newsletter.
VI. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie
Uprzejmie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania
decyzji, w tym w oparciu o profilowanie. Treść zapytania, która jest przesyłana za
pośrednictwem formularza kontaktowego, nie podlega ocenie przez system
informatyczny. Proponowana cena usługi w żaden sposób nie jest wynikiem oceny
dokonanej przez jakikolwiek system informatyczny.
VII. Odbiorcy danych osobowych
1. Jak większość przedsiębiorców, w swojej działalności korzystamy z pomocy
innych podmiotów, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością przekazania
danych osobowych. W związku z powyższym, w razie potrzeby, przekazujemy
Pana/Pani dane współpracującym z nami serwisom rezerwacyjnym, firmie
prowadzącej księgowość, prawnikom, którzy realizują usługi, firmom obsługującym
szybkie płatności, firmie hostingowej, firmie odpowiedzialnej za wysyłanie
newslettera, a także firmie ubezpieczeniowej (gdyby zaszła konieczność
naprawienia szkody).
2. Oprócz tego, może się zdarzyć, że np. na podstawie właściwego przepisu prawa
lub decyzji właściwego organu będziemy musieli przekazać Pana/Pani dane
osobowe również innym podmiotom, czy to publicznym czy prywatnym. Dlatego
niezmiernie trudno nam przewidzieć, kto może zgłosić się z żądaniem
udostępnienia danych osobowych. Niemniej ze swojej strony zapewniamy, że
każdy przypadek żądania udostępnienia danych osobowych analizujemy bardzo
starannie i bardzo wnikliwie, aby niechcący nie przekazać informacji osobie
nieuprawnionej.
VIII. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich
1. Jak większość przedsiębiorców, korzystamy z różnych popularnych usług i
technologii, oferowanych przez takie podmioty, jak Facebook, Microsoft, Google
czy Zendesk. Firmy te mają siedziby poza Unią Europejską, a zatem w świetle
przepisów RODO są traktowane jako państwa trzecie.
2. RODO wprowadza pewne ograniczenia w przekazywaniu danych osobowych do
państw trzecich, ponieważ skoro nie stosuje się tam, co do zasady przepisów
europejskich, ochrona danych osobowych obywateli Unii Europejskiej może być
niestety niewystarczająca. Dlatego też każdy administrator danych osobowych
ma obowiązek ustalić podstawę prawną takiego przekazywania.
3. Ze swojej strony zapewniamy, że przy korzystaniu z usług i technologii
przekazujemy dane osobowe wyłącznie podmiotom ze Stanów Zjednoczonych i
wyłącznie takim, które przystąpiły do programu Privacy Shield, na podstawie
decyzji wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12 lipca 2016 r. więcej na ten
temat można przeczytać na stronie Komisji Europejskiej dostępnej pod
adresem https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/data-
transfers-o…. Podmioty, które przystąpiły do programu Privacy Shield, gwarantują,
że będą przestrzegać wysokich standardów w zakresie ochrony danych
osobowych, jakie obowiązują w Unii Europejskiej, dlatego korzystanie z ich usług i
oferowanych technologii w procesie przetwarzania danych osobowych jest
zgodne z prawem.
4. W każdej chwili udzielimy Panu/Pani dodatkowych wyjaśnień odnośnie
przekazywania danych osobowych, w szczególności, gdy kwestia ta budzi
Pana/Pani niepokój.
5. W każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do uzyskania kopii danych
osobowych przekazanych do państwa trzeciego.
IX. Okres przetwarzania danych osobowych
1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie przetwarzamy Pana/Pani
danych osobowych „w nieskończoność”, lecz przez czas, który jest potrzebny, aby
osiągnąć wyznaczony cel. Po tym okresie Pana/Pani dane osobowe zostaną
nieodwracalnie usunięte lub zniszczone.
X. Uprawnienia podmiotów danych
1. Uprzejmie informujemy, że posiada Pan/Pani prawo do:
dostępu do swoich danych osobowych;
sprostowania danych osobowych;
usunięcia danych osobowych;
ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
przenoszenia danych osobowych.
2. Szanujemy Pana/Pani prawa wynikające z przepisów o ochronie danych
osobowych i staramy się ułatwiać ich realizację w najwyższym możliwym stopniu.
3. Wskazujemy, że wymienione uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, a
zatem w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem odmówić Panu/Pani
ich spełnienia. Jednakże, jeżeli odmawiamy uwzględnienia żądania, to tylko po
wnikliwej analizie i tylko w sytuacji, gdy odmowa uwzględnienia żądania jest
konieczna.
4. Odnośnie prawa do wniesienia sprzeciwu wyjaśniamy, że w każdej chwili
przysługuje Panu/Pani prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu danych
osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora
Danych Osobowych (zostały one wymienione w punkcie III) w związku z Pana/Pani
szczególną sytuacją. Musi Pan/Pani jednak pamiętać, że zgodnie z przepisami
możemy odmówić uwzględnienia sprzeciwu, jeżeli wykażemy, że:
istnieją prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne
w stosunku do Pana/Pani interesów, praw i wolności lub
istnieją podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
5. Ponadto w każdej chwili może Pan/Pani wnieść sprzeciw wobec przetwarzania
Pana/Pani danych osobowych do celów marketingowych. W takiej sytuacji po
otrzymaniu sprzeciwu zaprzestaniemy przetwarzania w tym celu.
6. Swoje uprawnienia może Pan/Pani zrealizować poprzez:
• wysłanie maila bezpośrednio do Administratora na adres
email: recepcja.panoramic@home.pl lub na adres ul. Jaszczurcza góra 16/18/20,
11-700 Mrągowo,
XI. Prawo do wniesienia skargi
Jeżeli uważa Pan/Pani, że Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z
obowiązującym prawem, może Pan/Pani wnieść skargę do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
XII. Postanowienia końcowe
1. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują przepisy
z zakresu ochrony danych osobowych.
2. O wszelkich zmianach wprowadzonych do niniejszej Polityki prywatności
zostanie Pan/Pani powiadomiony/powiadomiona drogą elektroniczną poprzez
umieszczenie Polityki na stronie internetowej administratora pod adresem
panoramic-oscar.pl
3. Niniejsza Polityka prywatności obowiązuje od dnia 25 maja 2018 roku.